utorok, mája 17, 2005

Začal som čítať bibliu – Juda$ova konspiracna teoria

Nie, ja nespratnik, znaboh a veriaci katolik, i ked svojskym a velmi specifickym sposobom, som nezacal citat tu pravu orechovu casom ovencenu bibliu – ten historicky log, ktory formuje vieru krestanov a inych nabozensky zalozenych skupin uz niekolko staroci. Je pre nich vyzvou a kazdodennou oporou, ci protestnym pamfletom tej druhej strany zdruzenej okolo super hrdinu Jezisa Krista a jeho ucenikov.


Robert Vieira - SQL Server 2000 Programujeme profesionalne

Po 9 mesacnom zoznamovani sa s MSSQL (www.microsoft.com/sql) serverom 2000 v znameni “ucime sa za pochodu”, som sa konecne dostal aj k papierovemu pripravku instatneho razenia, hoc velkych rozmerov, avsak nadupanych nespocetnym mnozstvom informacii v citavej forme – uz ma fakt prestavalo bavit namahave studium KB (knowledge base) a “books online” – ked bez nich by to neslo a dobuducna urcite ani nepojde.

Rozbehat sql server agenta a sql mail by bolo bez nich nad ludske sily. Navsteva x for a nespocetneho mnozstva stranok v mnohych pripadoch pisanych v azbuke (nezaplatitelny translatorsky plugin do firefoxu, bol v plnej pohotovosti) vsak taktiez nazmar nevysla. Spolu s mojim kolegom aka 2 clenna IT uderka pospolitej prepravnej firmy s europskym backgroundom (IT silu nemozno vsak merat s velkostou mamutich korporacii typu HP, Dell, ci IBM – my skutocne nevlastnime tolko telefonnych aparatov, ako pobocky tychto spolocnosti zriadene v poslednych rokoch ovencene pridomkami – CALL CENTRE IT SUPPORT) sme sa dopracovali k rieseniu, hoc cesta k nemu sa rodila tazko. Museli sme prekonat “konsipiraciu microsoftu” v znameni spajania vsetkych svojich backOfficeovych nastrojov a systemov dohromady, v tomto pripade mam na mysli hlavne mailovy server Exchange, ktory nam absentoval a bol dolezitou sucastou tohto konspiracneho zvazku. Nahradou zan je riesenie funkcne, ale nie velmi stabilne, vyuzitim nasho pop3 mailoveho servera – Postfix, ktoremu sekunduje nevyhnutna instalacia Outlooku v rezime “corporate” – inak zial ziadny notifikacny mail o spadnutom jobe, ci mail s vysledkom DTS balicku nikdy do vaseho mailboxu nedorazi, co by mohlo v mnohych pripadoch zamrziet.

Najlepsie na tom vsetkom je to, ze Outlook musi byt nainstalovany a bezat spusteny u uzivatela, ktory spusta sluzby sql servera (server, agent, full-text). Tym padom tento uzivatel musi byt neustale nalogovany na serverovej masine, nakolko v pripade jeho odlogovania sa odosielanie mailov kompletne zosype, co sa stane aj v pripade, ze sa prekryje kratkodoby vypadok mailservera s finisovanim spusteneho jobu na SQL, ktory prave vykonava krok pre odosielanie mailu. Potom uz pomoze len restart servera, pretoze Outlook odmieta odoslat akukolvek spravu – vytuhne nadobro.

Zial, toto sa vsak v knihe SQL Server 2000 – programujeme profesionalne – nepise. To ma vsak neodradza od jej citania: momentalne som na 69 strane, co je tak 1/10 z jej celkoveho obsahu. Co by ma vsak odradilo a v tomto pripade si to na moje stastie na svoje plecia vzala firma, je cena, za ktoru sa tato v celku tazka, hruba (8 cm), vyslovene nevkusnou potlacou (pche, fuj) “zdobena” kniha predava: 2300,-- SKK. No, nekup to?!

3 komentáre:

alafeta povedal(a)...

Mily SiseL, tak teraz by si si mohol citat uz aj tu pravu orechovu bibliu. Alafetka odporuca ... :)
no a potom mozes o tom napisat novy clanok a tak.

SiseL povedal(a)...

mohol, mohol.
rad by som aj o tom napisal :)

alafeta povedal(a)...

rada si ta precitam.